“Vandaag gaan we het hebben over de prehistorie.
Neem allemaal je boek voor je.
Bladzijde …
Begin maar met lezen.
Heeft iemand nog vragen?
Dan mogen jullie nu de opdrachten in je werkschrift gaan maken.
Als jullie klaar zijn kijken we het samen na…”

Geen wonder dat sommige leerlingen ongeïnteresseerd onderuit zakken als het vak geschiedenis aan de beurt is. Met slechts een stuk tekst en een werkschrift zullen wij er niet snel in slagen om ieders interesse op te wekken. Om over enthousiasme, motivatie en betrokkenheid nog maar te zwijgen.

Natuurlijk kan het ook anders. Leerkrachten hebben echter een vol programma en steeds vaker heeft dit als gevolg dat men terugvalt op een methode die de hierboven beschreven werkwijze voorschrijft.
Geschiedenis anders is bedoeld voor iedere leerkracht, die kinderen betrokkenheid gunt bij hun leren.
De VierKeerWijzer®-aanpak maakt het voor iedereen mogelijk om geschiedenis door ieder kind op een eigen manier te laten beleven.

Laat u verrassen!
Marco Bastmeijer

 

Introductie: De Methode
De Methode
Meervoudige Intelligenties
Thema's / Uitgaven
HOME   |   CONTACT    NIEUWS    BESTELLEN
webdesign-hosting-stiptweb.nl    |   copyright © klasse(n)advies